حقیقتهای شگفت انگیز در مورد بیابان های آریزونا

۲ بازديد

 آب و هوای سونوران

این یکی از بیابان های آریزونا دارای میانگین دمای هوای تابستانی بالای 40 درجه سانتی گراد (104 درجه فارنهایت) و اغلب از 48 درجه سانتی گراد (118 درجه فارنهایت) است. رعد و برق وحشیانه موسمی تابستان ناشی از تعامل بین این دماهای بالای سطح نزدیک و هوای خنک و مرطوب در تروپوسفر است.

بیابان موهاوی

در ادامه این لیست از بیابان های آریزونا، بیابان موهاوی قرار دارد. بیایید ببینیم چه حقایق جالبی در مورد این منطقه وجود دارد.

 در چها ایالت است

مرزه ای چهار ایالت آمریکا این بیابان عظیم را در بر می گیرد. اکثر آن در جنوب غربی نوادا و جنوب شرقی کالیفرنیا واقع شده است. بخش های کوچک تر آن نیز به آریزونا و یوتا می رسد.

 رشته کوه ها و دیگر بیابان های محصور

دو بیابان شناخته شده دیگر آمریکای شمالی در مرز صحرای موهاوی قرار دارند: صحرای سونوران در جنوب و شرق که عموما ارتفاع کمتری دارد و صحرای بزرگ حوزه در شمال که میانگین ارتفاع بالاتری دارد.

در امتداد مرزه ای آن رشته کوه های شناخته شده متعددی وجود دارد. در غرب آن رشته کوه های سیرا پلونا ریج و کوه های تچاپی قرار دارند. رشته کوه های سیرا نوادا و اینیو در شمال غربی آن واقع شده اند. در جنوب این کویر کوه های سن گابریل و سن برناردینو قرار دارند.

دره مرگ

با این حال، این بیابان آریزونا شامل دره بیابانی معروف به دره مرگ است. در طول تابستان، این منطقه یکی از گرم ترین مکان های روی زمین است. گرمای شدید این منطقه عمدتا ناشی از این واقعیت است که آن نیز پایین ترین نقطه در آمریکای شمالی است که ۲۸۲ فوت (۸۵.۵ متر)پایین تر از سطح دریا قرار دارد.

بلندترین و پست ترین قله های صحرای بلند

در 282 فوت (85.5 متر) زیر سطح دریا، تشت نمک بدواتر پایین ترین نقطه دره مرگ است. در مقابل، قله چارلستون، بلندترین کوه در صحرای موهاوه، 11918 فوت (3633 متر) از سطح دریا بالاتر است.

اکثر بیابان ها بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ فوت (۶۱۰ تا ۱،۵۲۰ متر)بالاتر از سطح دریا هستند، با وجود اینکه دره مرگ پایین ترین نقطه آمریکای شمالی است.

زمین های پست و حوضه رودخانه کلرادو در شرق صحرای موهاوی به عنوان بیابان پایین شناخته می شود، در حالی که بیابان موهاوی به عنوان بیابان بالا شناخته می شود.

درخت جاشوا

یکی از اجزای ضروری اکوسیستم صحرای موهاو، درختان جاشوا خاردار است که شکوه این صحرا را می پوشاند. بسیاری از پرندگان، حیوانات، حشرات و مارمولک ها برای زیستگاه خود به آنها تکیه می کنند.

دمای شدید صحرا

تنها کلمه ای که می تواند آب و هوای صحرای موهاوه را توصیف کند، سخت است. دمای روز سوزان است، در حالی که دمای غروب استخوان را خنک می کند. علاوه بر این، محدوده دما بسته به ارتفاع بسیار متفاوت است

شهر ارواح

سه شهر ارواح معروف در صحرای موهاو عبارتند از کلسو، یک انبار تاریخی راه آهن، و جوامع معدنی طلا و نقره Oatman، آریزونا، و Calico، کالیفرنیا.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.